دانلود پایان نامه ارشد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط کاربرد خدمات الکترونیکی تلفن همراه باجذب مشتری

قسمتی از متن پایان نامه :

پیشینه پژوهش:

آمار ها بیانگر رشد روز افزون و چشمگیر بانکداری الکترونیکی در جهان می باشد، و فراگیری این تکنولوژی موجب توسعه زیر ساخت ها،رشد فراگیر فناوری های مرتبط، و تدوین استاندارد هادر سطح بین المللی شده می باشد(توسلی شکیب،1379،ص97). از سوی دیگر مزایای بانکداری الکترونیک در ارایه خدمات بهتر به مشتریان و بهبود شاخص های بهره وری در بانک ها توجه محققین زیادی را در جهان به خود معطوف کرده می باشد.بعضی از جدید ترین مطالعات خارج و داخل به تبیین زیر می باشد:

تحقیقات خارجی

در مطالعه ای که به مقصود سنجش خدمات جدید بانکی توسط بعضی اساتید دانشگاه چند رسانه ای(مولتی مدیا )[1]مالزی انجام شده می باشد، توسعه تکنولوژیهای ارتباطی و مخابراتی عامل جهش و تغییرعمده در بخش بانکی مالزی معرفی شده می باشد. نتیجه این تغییر بهره گیری گسترده از خدمات جدید بانکی مثل عابربانک، تلفن بانک و بانکداری خانگی بوده می باشد . این تغییرات عمده به مقصود جلب رضایت مشتریان بانک صورت گرفته می باشد. در بین خدمات گفته شده ، بیشترین استقبال و بهره گیری از عابربانک و کمترین آن از تلفن بانک بوده می باشد. برطبق مطالعات این محققان ، بانکداری اینترنتی هنوز در مالزی ایجاد نشده می باشد، اما به نظر می رسد دولت درپی ایجاد شرایط پیاده سازی آن می باشد ( کریشنان گرو[2] و دیگران، 2004).

تنی چند از اساتید دانشگاه دوبی در مطالعه بانکداری اینترنتی به مقایسه سیستم بانکی اردن و ایالات متحده امریکا پرداخته اند و تفاوت عمده بین کاربردهای شبکه های بانکی اردن و آمریکا را مشخص نموده اند. این مطالعه تفاوت بین سیستم بانکی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را به خوبی نشان می دهد. یافته های این پژوهش تفاوت این دو سیستم را به نحوه ارائه خدمات متفاوت در وب سایت آنها مربوط می داند. بانکهای آمریکا در وب سایتهای خود علاوه بر امکان ارائه خدمات بانکی،شرایط سرمایه گذاری، خرید سهام، پرداخت صورتحساب محاسبات مالی و… را فراهم آورده اند. درحالیکه در بانکهای اردن ضعفهای بسیار عمده در این خصوص دیده می گردد (ایوانس[3]و دیگران، 2004،).

در مطالعه دیگری که توسط مؤسسه ملی ارتباطات فرانسه با همکاری دانشگاه زیلینا اسلوواکی انجام شده،  تأثیر عوامل مؤثر در جذب مشتریان خدمات بانکداری الکترونیکی مورد مطالعه قرار گرفته می باشد. براساس مطالعات این گروه ، در فرایند ارائه خدمات بانکی شناخت رفتار مشتریان وعوامل مورد نظرشان در افزایش کیفیت خدمات الکترونیکی موثر شناخته شده می باشد. برای افزایش کیفیت خدمات بانکی اینترنتی محققین در نظر داشتن چند عامل را  مؤثردانسته اند: زمان پاسخگویی، دامنه خدمات، ارتباط با مشتری، وجود اطلاعات مالی در دسترس، سهولت بهره گیری، امنیت،  طراحی یک محیط گرافیکی مناسب از عوامل مؤثر برای جذب مشتریان اینترنتی می باشد (ساهوت[4]،2003).

در مطا لعه ای که در عمان انجام شده می باشد ، 225 پاسخگو به سئوالاتی در خصوص پذیرش و کاربرد شیوه های جدید بانکی مانند بانکداری اینترنتی پاسخ داده اند. نتایج این مطالعه گویای این مطلب می باشد که عادات سنتی و قدیمی افراد، عدم طرفداری های دولت، ضعف سیستم های ارتباطی و سرعت پائین شبکه مانند موانع عمده گسترش شیوه های جدید بانکداری در عمان هستند ( امتیاز[5]و دیگران، 2004).

[1] – Multi Media

[2] -Krishnan Guru

[3] -John Evans and others

[4] -Jean-Michel SAHUT

[5]-Imtiyaz Al-sabbagh & Others

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

سوالات پژوهش بصورت زیر می باشد:

1- آیا مشتریان همه امور بانکی خود را از طریق الکترونیکی انجام می دهند؟

2- آیا اعتماد به سیستم بانکی الکترونیکی تلفن همراه در جذب مشتری موثر می باشد؟

3- آیا مشتریانی که از خدمات بانکداری تلفن همراه بهره گیری می کنند، نسبت به امنیت آن اطمینان دارند؟

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

4- آیا صحت انجام خدمات بانکی الکترونیکی تلفن همراه در جلب مشتری موثر می باشد؟

5- آیا بین رضامندی مشتریان بانکی و ارائه خدمات بانکی الکترونیکی تلفن همراه ارتباط هست؟

6- آیا بین اطلاع رسانی خدمات الکترونیکی تلفن همراه و جذب مشتری از این طریق ارتباط هست؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه ارتباط کاربرد خدمات الکترونیکی تلفن همراه باجذب مشتری با فرمت ورد