دانلود پایان نامه ارشد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط کاربرد خدمات الکترونیکی تلفن همراه باجذب مشتری

قسمتی از متن پایان نامه :

 

اجزای بانکداری الکترونیک در ایران:

الف- انواع کارت ها

کارت های اعتباری و بدهی: درحال حاضر بیش از 2/8 میلیون کارت ازسوی بانکهای تجاری صادر شده می باشد.

کارت های غیر بانکی: بعضی موسسات غیربانکی اقدام به انتشار کارت های خرید مانند ثمین و سایپا کارت نموده‌اند.

ب- شبکه شتاب

این یک شبکه Online ملی می باشد و خدمات مربوط به کارت های بدهی را انجام می‌دهد و کارت های بدهی داخلی را بین بانک ها تسویه می‌نماید.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

ج- سیستم تسویه بین بانکی مبادلات ارزی
این سیستم با بهره گیری از سوئیفت روی خط بین شعبه مرکزی بانکهای تجاری اقدام می کند و بانک مرکزی تأثیر تسویه کننده را بر عهده دارد.

د- شبکه سوئیچ عملیات خرد بانکی و بین بانکی

این سیستم ازطریق ATM درحال حاضربین شعب مرکزی دو بانک تجاری به صورت آزمایشی در حال اجرا می باشد.

و- شبکه مرکزی سوئیفت(SWIFT).

سوئیفت یک انجمن تعاونی غیرانتفاعی می باشد که درماه می 1973میلادی توسط 239 بانک ازپانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه اندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روشهای ارتباطی غیر استاندارد کاغذی و یا از طریق تلکس درسطح بین الملل با یک روش استاندارد شده جهانی بود.ایران ازسال 1371 به عضویت سوئیفت درآمد و درسال 1372 به این شبکه متصل گردید. بانک مرکزی و سایر بانکهای ایران از این شبکه بهره گیری می‌کنند و شتاب را به عنوان بخشی ازآن اجرا می ‌کند. از دیگر اجزاء بانکداری الکترونیک ایران می توان به همراه بانک، دستگاههای خودپرداز، شعب مکانیزه، PinPad، [1]Pos، کارتهای هوشمند، تلفن بانک و فاکس بانک و غیره تصریح نمود. (ماهنامه تدبیر، 1383) 

 

بخش دوم:       موبایل بانک ([2]Mobile banking )

تعریف Mobile banking

بانکداری همراه را می توان این گونه تعریف نمود: انجام هرگونه عملیات مالی، بانکی و اعتباری توسط تلفن همراه که واسطه آن بانک یا مؤسسه مالی واعتباری باشد.(کهزادی 1382). یا بهره گیری از فناوری تلفن همراه در عرصه بانکداری را موبایل بانک گویند.به این مفهوم که مشتری بانک به صورت 24 ساعته و همه روزه و با امنیت بالا میتواند بانک را در هر کجا که میخواهد به همراه داشته باشد و بخشی از عملیات بانکی خود را از راه دور انجام دهد.(بولتن داخلی بانکداری الکترونیکی اقتصاد جدید، 1387)

[1] . PinPad، Pos

[2] . Mobile banking

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

سوالات پژوهش بصورت زیر می باشد:

1- آیا مشتریان همه امور بانکی خود را از طریق الکترونیکی انجام می دهند؟

2- آیا اعتماد به سیستم بانکی الکترونیکی تلفن همراه در جذب مشتری موثر می باشد؟

3- آیا مشتریانی که از خدمات بانکداری تلفن همراه بهره گیری می کنند، نسبت به امنیت آن اطمینان دارند؟

4- آیا صحت انجام خدمات بانکی الکترونیکی تلفن همراه در جلب مشتری موثر می باشد؟

5- آیا بین رضامندی مشتریان بانکی و ارائه خدمات بانکی الکترونیکی تلفن همراه ارتباط هست؟

6- آیا بین اطلاع رسانی خدمات الکترونیکی تلفن همراه و جذب مشتری از این طریق ارتباط هست؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه ارتباط کاربرد خدمات الکترونیکی تلفن همراه باجذب مشتری با فرمت ورد